Învățarea centrată pe elev

Echipa ARC este responsabilă asupra strategiilor de acţiune și proiectare ţinând cont de modul în care fiecare elev impune realitatea propriei personalităţi, cu finalitatea certă a valorizării acestuia, ca element activ în propria formare și educare. Elevii asimilează astfel cunoștinţe, dar sunt învăţaţi și să opereze cu ele și să le aplice în situaţii diverse.

Abordăm problematica schimbării educaţionale în direcţia elaborării unor modele practice utilizate pentru a proiecta și aplica strategii de dezvoltare personală, centrate pe elev ca actor principal în procesul educaţional, strategii integrative, activ-participative.

Școala ARC urmărește îmbunătăţirea calităţii gândirii, capacitatea de reflecţie, munca în echipă, abilitatea de a dezvolta viziuni comune.

Profesorii ARC și-au dezvoltat competenţe de cunoaștere și valorizare a elevilor pentru reușita lor socială, abordând într-un mod diferenţiat și personalizat intervenţiile sale formative printr-o permanentă provocare a elevilor, în așa fel încât aceștia să considere că iniţiativa este și a lor.

Pentru realizarea calităţii educaţiei, Școala Arc a implementat abordarea didactică prin care elevul devine resursă, producător, lider de opinie, deci participant activ.

Invațarea experimentală

Învățarea prin descoperirea experimentală urmărește ca predarea-învățarea să se bazeze pe problematizare și cercetare, pe experiența directă și concretă, creativă.

Școala ARC antrenează elevii în procesul instruirii, să-l învețe cum să învețe ajutându-l pentru învățarea ulterioară și transformându-l treptat într-un gânditor creativ.

Astfel, elevii sunt orientați spre căutare, explorare, muncă personală – independentă sau în echipă, prin documentare și activități experimentale-aplicative, prin investigație științifică.

Această orientare asigură o dezvoltare a capacităților intelectuale, îndeosebi imaginația și gândirea creatoare, accentuând caracterul activ-participativ, formativ-aplicativ și creativ al învățării.

Experimentarea la școala ARC are scopul de a-i pune pe elevi în situația de a concepe și practica, de a observa, a studia, a dovedi, de a verifica și a măsura rezultatele.

Învățarea experimentală nu presupune doar mânuirea unor instrumente, ci presupune o intervenție activă din partea elevilor, în așa fel încât ei să poată face ușor trecerea de la cogniție spre metacogniție.

Școala ARC dezvoltă și valorifică metacogniția în actul educațional pentru îndeplinirea cu succes a sarcinilor instrucționale de către elevi în vederea realizării unei învățări profunde și durabile care să asigure

Dezvoltarea personala este recunoscuta in prezent drept o cale argumentata stiintific prin care indivizii, indiferent de varsta, ajung la o mai buna cunoastere de sine si acceptare a propriei persoane si a celorlalti, la maturizare emotionala si insusirea de abilitati necesare pe tot parcursul vietii. Dezvoltarea personala este un element-cheie al succesului in toate domeniile vietii si ne permite sa ne cunoastem si sa ne dezvoltam potentialul de care dispunem in mod optim. De buna dezvoltare personala depinde, in cele din urma, calitatea vietii noastre. Tocmai de aceea, scoala noastra, considera ca este oportun sa asigure ore de dezvoltare personala pentru elevii aflati la varsta scolaritatii mici (clasa pregatitoare, pana la clasa a IV-a inclusiv), pregatindu-i pe acestia pentru pubertate si adolescenta, desi programa scolara prevede obligativitatea orelor de dezvoltare personala doar pentru clasele pregatitoare si clasa I. Dezvoltarea personala are ca obiective majore in aceasta perioada:

  • cunoasterea de sine a copilului (trasaturi si calitati personale, preferinte, opinii, valori personale);
  • formarea deprinderilor pentru o viata sanatoasa (igiena, alimentatie, miscare);
  • formarea unei atitudini pozitive fata de sine si fata de ceilalti;
  • recunoasterea emotiilor si exprimarea adecvata a acestora in cadrul interactiunii copilului cu adultii si copiii cunoscuti;
  • dezvoltarea abilitatilor personale de comunicare si negociere, rezolvare de probleme, luare a deciziilor, solicitarea ajutorului, asertivitate;
  • dezvoltarea capacitatii de gestionare a emotiilor;
  • utilizarea abilitatilor si atitudinilor specifice invatarii in context scolar (a invata cum sa invete);
  • educatia psiho-sexuala premergatoare pubertatii si adolescentei.

Obiectivele sunt aceleasi pentru toate clasele, insa mesajele si activitatile cu ajutorul carora se urmareste atingerea acestor obiective sunt adaptate varstei (grupa pregatitoare, clasa I si a II-a, clasa a III-a si a IV-a).

Competențe cheie in școala ARC

Convingerile și valorile școlii ARC se regăsesc în abordarea învățării axată pe responsabilizarea elevilor pentru propria învățare prin dezvoltarea competențelor cheie prevăzute de legislația UE.

Astfel, elevii sunt implicați în procesul de predare-învățare și susținuți să conștientizeze contribuția fiecăruia privind îmbunătățirea învățării.

Elevii își dezvoltă capacitatea de exprimare atât în limba maternă, cât și în limbile străine – engleză și germană, fiind încurajați să-și exprime propriile opinii, să justifice, să analizeze și să interpreteze ideile proprii sau ale celorlalți, reușind să decodeze mesajele receptate, dar totodată să se facă înțeleși în fața unui auditoriu.

Matematica și științele sunt domenii pe care se pune un accent deosebit. De aceea, dezvoltarea capacităților de explorare/ investigare, aplicarea matematicii în contexte variate prin înțelegerea legăturii dintre matematică-viață-alte discipline sau domenii ale științei sunt direcții spre care dorim să le îndreptăm pașii elevilor noștri.

Copiii ARC sunt pricepuți și încrezători în forțele proprii. Au curajul să exploreze, să găsească singuri răspunsuri și soluții, fiind susținuți prin integrarea tehnologiei informației în procesul educațional.

În Școala ARC copiii învață să învețe prin identificarea momentelor de învățare, prin aplicarea raționamentelor, prin alegerea unor strategii de gândire și prin căutarea unor noi modalități de a acționa, dovedind spirit de inițiativă și antreprenoriat. Printr-o diversitate de activități interesante, elevii vor înțelege mai bine legătura dintre ceea ce învață ei la școală și integrarea lor cu succes la mecanismul economiei de piață. Învață despre concepte și aptitudini economice și de afaceri, despre rolurile pe care le au, comunitatea în care aceste roluri sunt jucate și atitudinile și aptitudinile necesare pentru o bună integrare în sistemul liberei inițiative.

O altă preocupare a noastră este aceea de a forma competențe necesare dezvoltării unor comportamente relaționale privind activitatea grupurilor din care elevii fac parte, manifestarea unor atitudini favorabile organizării personale pentru învățare și luării deciziilor. Prin implicarea în evenimentele comunității locale și internaționale sunt valorificate competențe de conștientizare și manifestare culturală.

Elevii in școala ARC

Pornind de la valorile scolii: RESPONSABILITATE, CORECTITUDINE SI RESPECT, ARC promoveaza talentele individuale ale arc-asilor, invatandu-i sa faca legatura dintre experientele dobandite la clasa si realitatile lumii inconjuratoare. PROFILUL ELEVULUI ARC impune o strategie pe termen lung a educatiei. PROFILUL ELEVULUI ARC trebuie sa corespunda cu idealurile la care inspira, motiveaza si ghideaza eforturile scolii ARC, impreuna cu cei care o conduc, cu profesorii si parintii, unindu-i pentru a atinge telurile comune:

  • informati
  • ganditori
  • cercetatori
  • comunicativi
  • deschisi
  • echilibrati
  • indrazneti
  • atenti cu ceilalti
  • corecti
  • auto-analitici
Rotiti ecranul pentru a putea folosi aplicatia eficient!