Skip to content Skip to footer

Ce este competiția ,,ARC spre viitor?”

Derulăm una dintre cele mai provocatoare experiențe educaționale pe care Școala Metropolitană ARC le oferă: o competiție a creativității, de aplicare în practica pedagogică a principiilor învățării integrate, potrivită cu perspectiva holistică în care copilul percepe lumea. Folosirea metodelor specifice abordării multi-, trans- și interdisciplinare (învățarea pe bază de proiect), munca în echipă multidisciplinară a profesorilor, rolul mentorului de facilitator în formarea abilităților de învățare autonomă, interesul egal pentru dezvoltare cognitivă și emoțională a copiilor sunt considerate esențiale în abordarea educației în școala noastră.

Obiectivul general este dezvoltarea capacității elevilor de a sintetiza cunoștințe disciplinare pentru o înțelegere interdisciplinară consecventă, aprofundată a unui subiect cu relevanță pentru viața reală, dincolo de băncile școlii.

Timp de o lună, fiecare clasă din Școala Metropolitană ARC pregătește un proiect integrat, care presupune activități școlare complementare, îmbină practica și teoria, științele exacte și disciplinele umaniste. Echipele de elevi lucrează în mediul virtual sau fizic sub îndrumarea unor echipe multidisciplinare de profesori, abordează subiecte actuale din diverse domenii de cunoaștere și practică socială. Exersează, își dezvoltă abilități de documentare, argumentare, ilustrează idei abstracte prin lucrări de artă și prin jocuri virtuale create de ei înșiși, elaborează eseuri creative.

Prezentările în fața comisiei de evaluare sunt ele însele exemple de creativitate, implică adevărate puneri în scenă, moderatori, lecturări teatrale ale eseurilor în română și engleză, echipe tehnice ale elevilor care au asigurat folosirea  adecvată a tuturor facilităților infrastructurii digitale a școlii pentru a pune în valoare prezentările suport realizate. 

Ce este competiția ,,ARC spre viitor?”

Derulăm una dintre cele mai provocatoare experiențe educaționale pe care Școala Metropolitană ARC le oferă: o competiție a creativității, de aplicare în practica pedagogică a principiilor învățării integrate, potrivită cu perspectiva holistică în care copilul percepe lumea. Folosirea metodelor specifice abordării multi-, trans- și interdisciplinare (învățarea pe bază de proiect), munca în echipă multidisciplinară a profesorilor, rolul mentorului de facilitator în formarea abilităților de învățare autonomă, interesul egal pentru dezvoltare cognitivă și emoțională a copiilor sunt considerate esențiale în abordarea educației în școala noastră.

Obiectivul general este dezvoltarea capacității elevilor de a sintetiza cunoștințe disciplinare pentru o înțelegere interdisciplinară consecventă, aprofundată a unui subiect cu relevanță pentru viața reală, dincolo de băncile școlii.

Timp de o lună, fiecare clasă din Școala Metropolitană ARC pregătește un proiect integrat, care presupune activități școlare complementare, îmbină practica și teoria, științele exacte și disciplinele umaniste. Echipele de elevi lucrează în mediul virtual sau fizic sub îndrumarea unor echipe multidisciplinare de profesori, abordează subiecte actuale din diverse domenii de cunoaștere și practică socială. Exersează, își dezvoltă abilități de documentare, argumentare, ilustrează idei abstracte prin lucrări de artă și prin jocuri virtuale create de ei înșiși, elaborează eseuri creative.

Prezentările în fața comisiei de evaluare sunt ele însele exemple de creativitate, implică adevărate puneri în scenă, moderatori, lecturări teatrale ale eseurilor în română și engleză, echipe tehnice ale elevilor care au asigurat folosirea  adecvată a tuturor facilităților infrastructurii digitale a școlii pentru a pune în valoare prezentările suport realizate.